- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (78 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (507 opinii)
- 3 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (323 opinie)
- 4 Był senator skazany na więzienie (287 opinii)
- 5 Mała uliczka, duży problem (231 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (139 opinii)
30 km/h na al. Zwycięstwa, "żeby kierowcy nie uszkadzali aut"
Znaków ograniczających prędkość na al. Zwycięstwa w Gdyni trudno nie zauważyć.
Kierowcy jadący al. Zwycięstwa w stronę centrum Gdyni przed skrzyżowaniem z ul. Krośnieńską powinni zgodnie z nowym oznakowaniem zwalniać do 30 km/h. Po co takie ograniczenie na głównej, dwupasmowej drodze? Zdaniem urzędników, taka prędkość pozwoli na swobodny przejazd po wyboistej jezdni, która będzie remontowana, gdy na sąsiadującej z ulicą działce rozpocznie się inwestycja budowlana.
Oznakowanie, by kierowcy zwolnili
Urzędnicy tłumaczyli w maju, że tak krótki odcinek został zakwalifikowany do przebudowy ze względu na zły stan techniczny zatoki autobusowej oraz konieczność przebudowy drogi w celu wygospodarowania miejsca na utworzenie drogi rowerowej, która docelowo ma być połączona z zaprojektowaną Międzynarodową Trasą Rowerową R-10.
- Większy zakres prac wiązałby się z dłuższym terminem realizacji, a co z tym związane, sama zmiana organizacji ruchu również trwałaby dłużej - mówił Sebastian Drausal, ówczesny rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu.
Odcinek pomiędzy ul. Wielkopolską i Stryjską wrócił na usta kierowców ponownie w ostatnich tygodniach, kiedy ustawiono tam oznakowanie dopuszczające jazdę z prędkością nie wyższą niż... 30 km/h oraz znak ostrzegający o nierównościach występujących na jezdni.
- To kuriozum, gdy na jednej z głównych miejskich arterii pojawia się nagle takie oznakowanie, bo miasto nie potrafi wykonać remontu drogi, nakazując kierowcom wolniejszą jazdę. Oczywiście nikt tego nie przestrzega, ale warto pamiętać, że ewentualne uszkodzenia zawieszenia nie będą już problemem urzędników - opowiada pan Mirek.
Kontroli policji nie będzie
O powody ustawienia takiego oznakowania zapytaliśmy w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni. Okazuje się, że oznakowanie ma rzeczywiście powstrzymać kierowców przed rozwijaniem tam nadmiernej prędkości, ale czy musi to być 30 km/h nie jest już tak oczywiste i niewykluczone, że znaki jeszcze się zmienią.
Niektórzy zaczęli się obawiać, że znaki uaktywnią policjantów z drogówki, dla których kontrola prędkości byłaby w tym miejscu z pewnością owocna.
- Nie mamy możliwości prawnych kontrolować tam prędkości, ponieważ do tego potrzebne jest wydzielone miejsce do zatrzymania radiowozu, którego tam nie ma - odpowiada Adam Gruźlewski z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.
Remont musi wykonać inwestor
Wiadomo też, że na modernizację tego odcinka z pieniędzy miasta nie ma szans. Gdynia czeka, aż prace wykona prywatny inwestor, do którego należy grunt przy al. Zwycięstwa. O sprzedaży terenu należącego do TZ SKOK firmie Semeko informowaliśmy w czerwcu. Mogą tu powstać budynki mieszkalno-usługowe oraz biurowiec.
- Remont odcinka jest wpisany do umowy drogowej powiązanej z inwestycją na działce przy al. Zwycięstwa. W ostatnim czasie doszło do transakcji sprzedaży, w której skład wchodziły także prace drogowe w tym miejscu. Inwestor przy okazji prac budowlanych zobowiązany jest do remontu drogi - wyjaśnia Andrzej Ryński, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Dojdzie nowe skrzyżowanie
W ramach umowy drogowej zaplanowano budowę skrzyżowania z trzema wlotami z sygnalizacją świetlną z dostępnymi wszystkimi relacjami. Zakłada ona m.in. poszerzenie jezdni w kierunku Gdańska o lewoskręt w ul. Napierskiego.
Czytaj też: Powstanie nowe skrzyżowanie na al. Zwycięstwa
Na nitce w kierunku Gdyni zostanie wymieniona nawierzchnia na całej szerokości na odcinku 200 m. Dodatkowo projekt przewiduje wykonanie prawoskrętu w ul. Napierskiego. Ponadto przedsięwzięcie zakłada rozbudowę ul. Napierskiego. Obecnie ulica jest drogą lokalną i nie ma połączenia z al. Zwycięstwa.
Termin rozpoczęcia inwestycji budowlanej, podobnie jak remontu drogi, nie jest na razie znany.
Opinie (265) 3 zablokowane
-
2017-08-29 17:13
Patologia!
Pewnie ktoś wystąpił o odszkodowanie za uszkodzenia, wygrał sprawę i miasto musiało płacić
- 5 0
-
2017-08-30 06:01
Gdynia i wszystko jasne... (19)
- 246 28
-
2017-08-30 07:22
Hehe, raczej troll z Gdańska, a nie Zdzichu z Oslo. (4)
- 23 23
-
2017-08-30 07:29
Dobrze że nie Bjorn z Szadółek. (1)
- 22 6
-
2017-08-30 09:17
Bjørn z Szadółek mocno śpi ;-)
- 8 3
-
2017-08-30 09:20
Troll jest dzisiaj w Lillehammer ;-) (1)
- 5 3
-
2017-08-30 11:50
jaką masz pogodę?
- 1 3
-
2017-08-30 09:16
Wyglada na to, ze wszystkie drogi w Gdyni czekaja na remont przez tajemniczego inwestora.
- 22 1
-
2017-08-30 09:54
Mieszkam w tym miejscu o jakim piszecie, przy ulicy (3)
Kpina dla mnie jest ten cały pomysł, ale i postawa policji. W sezonie letnim kilka razy dziennie - o nocy juz nawet nie wspominam zapierniczaja tamtędy motocykliści i samochody albo z taka prędkościa, albo z tak zmodyfikowanymi tłumikami, ze nie mozna posiedzieć w domu przy uchylonym oknie.
Założę sie, ze policja miałaby tam co robić a jej obecność mogłaby uspokoić nieco tych zwariowanych efekciarzy. Ale nie. Policja rozkłada ręce, bo koperty ni ma. Smuteczek.
XxI wiek. Gdynia. Brawo.- 13 8
-
2017-08-30 13:34
(1)
Ja mieszkam na swietojanskiej i mi się wydzieraja pod oknem, znam też ból hałasu z samochodów i czasem motocykli mimo zakazu, ale jestem tego świadomy i nie płacze na trójmiasto.pl bo widziałem że mieszkając w samym centrum przy turystycznej ulicy nie będzie cicho.
Tak jak na szadulkach śmierdzi.
Trzeba było dac 60tys więcej i mieszkać pod lasem.
Weź się w garść kolego- 9 3
-
2017-08-30 23:18
nie zrozumiałeś
od dziecka mieszkam w tym miejscu, tylko kilka ulic dalej, więc kupujac mieszkanie w tej lokalizacji zdawałam sobie sprawę z plusów i minusów. Chodzi o inna sprawę - nie o hałas od aut, skm itp, chodzi o sezon letni, kiedy motocykliści z impetem zasuwają Aleją, co jest raczej niezgodne z przepisami, bo nie jeżdżą nawet w okolicach 50km/h ale imaja jakies tłumiki do chrzanu, którymi hałasuja ile wlezie. Ciekawa jestem, gdzie jest policja? dlaczego nie zajmie sie nimi? mi faktycznie przeszkadza hałas,ale policja w ogóle nie jest zainteresowana tym, że chłopaki łamia tam nagminnie przepisy. I nic.
- 4 1
-
2017-08-30 18:43
Bo jak szybciej jedziesz to mniej stuka :D
- 3 0
-
2017-08-30 10:59
czytaj ze zrozumieniem a nie pajacuj.
- 4 6
-
2017-08-30 11:17
He he
Jak pięknie wszyscy kierowcy stosują się do przepisów :)
A potem narzekanie: Dlaczego aż tak duże ograniczenia prędkości? Policja się na nas uwzięła, specjalnie takie stawiają, żeby gnębić porządnych Kierowców!- 2 4
-
2017-08-30 11:18
"Remont musi wykonać inwestor" heheh (2)
Nic nie musi... ale nasz szanowny prezydent doprowadził kasę miasta do takiej pustki i cała sytuacje do takiego kuriozum, ze gdyby nie deweloperzy (którzy nomen omen żyją na układach) to w tym mieście już by nic nie powstało... :/
- 12 3
-
2017-08-30 12:07
Musi
Naucz się czytać ze zrozumieniem. Taki był warunek sprzedaży działki.
- 4 4
-
2017-08-30 15:53
Musi, bo to było w umowie - przeczytaj jeszcze raz
- 3 1
-
2017-08-30 11:21
Tak jak na krajówkach - do 40 na odcinku o długości 25 m (2)
Niedawno miałem gości z Rzeszy, którzy pytali "o co chodzi? Przecież i tak nikt nie zwalnia?!?"
Pewnie, że nie! Ale taki pan Andrzej z ZDiZ będzie mógł spać spokojnie, a to najważniejsze!
Jak zawsze i wszędzie na ziemi, tej ziemi...- 7 1
-
2017-08-30 12:09
No dziwi ich to (1)
Przecież u nich jak jest 30km/h to tyle jadą. A tutaj nikt przepisów nie przestrzega.
- 6 1
-
2017-08-30 12:56
Tak, tam tyle jadą, bo urzędnicy myślą nie tylko o własnej d**ie.
Jak jedziesz 100 kmh i masz zwalniać do 40, żeby po paru sekundach znowu przyśpieszać i tak przez kilka godzin, to po prostu po kilku razach odpuszczasz. Kto skrewił - Ty czy ten, co tak zaplanował remont?
To nie zmienia faktu, że "generalnie" Polacy mają gdzieś ograniczenia. To się do tego faktu przyczynia.- 2 3
-
2017-08-30 15:31
kuszewniki sie klaniaja
co wy tam robicie moze do 20km/h
- 2 0
-
2017-08-30 06:01
Zamiast remont to ograniczenie prędkości:))) (14)
Urząd miasta przechodzi sam siebie, Bareja:)))
- 388 17
-
2017-08-30 07:26
Dwa komentarze w minutę (6:01). Wow, idziesz na rekord (2)
- 7 22
-
2017-08-30 13:23
nie,że ,,miasto nie potrafi'' tylko miasto nie ma pieniędzy na remont na już (1)
- 4 1
-
2017-08-30 15:17
Ale samolociki mieliście :)
Postawi się znak i pieniądze na remont się zbierze z mandatów :D
- 6 1
-
2017-08-30 08:21
obejrzyj sobie jeden z odcinków Galileo o dziurach w Berlinie, jak tam załatwiają takie sprawy (6)
tak się po prostu robi do czasu wysupłania środków na remont. nie chcesz dziur, płać większe podatki, kasa na łatanie nie bierze się z nieba, nie można mieć wszystkiego od razu.
- 7 9
-
2017-08-30 08:33
trolu z urzedu miasta, zamiast infoboxów muzeum emigracji lotniska arki openera czy cudawianków (5)
mielibysmy najpiekniejsze drogi, chodniki, komunikację i sciezki rowerowe.
- 24 4
-
2017-08-30 09:13
acha, czyli drogi najważniejsze (4)
nic innego rozumiem, że się nie liczy
- 4 18
-
2017-08-30 09:21
Wszyscy w urzędzie miasta jesteście tacy ciemni? (1)
- 15 3
-
2017-08-30 23:29
tak tak, cały świat jest ciemny, Berlin jest ciemny, Paryż jest ciemny
tylko u was w |Rosji wszycy najmądrzejsi i wszystko mają idealnie i kasy pod sufit też
- 0 1
-
2017-08-30 09:57
Ludzie dostali juz igrzyska, chleb jest z chińskiego zakwasu:) w biedronkach i auchanach (1)
bo normalne piekarnie juz nie dają rady, wiec teraz czas na cos faktycznie dla ludzi.
- 7 1
-
2017-08-30 15:18
Jak się bawić, to się bawić
Remont wy...bać, znak postawić
- 4 1
-
2017-08-30 09:59
Stary, dobry, polski sposób;) (1)
i jest spokój, nic więcej nie trzeba robić...
- 9 1
-
2017-08-30 15:20
Dzień dobry, UM Gdynia, słucham
-Jechałem aleją Zwycięstwa i koło mi hali, zróbcie coś z tymi dziurami!
-Ale jak to, przecież jest tam ograniczenie prędkości!- 3 2
-
2017-08-30 14:47
"...zostanie wymieniona nawierzchnia na całej szerokości na odcinku 200m."
To fantastycznie! Zwłaszcza, że fragment od ulicy Weteranów do Stryjskiej, czyli cały fragment, którego nawierzchnia jest tragiczna, to długość około 650m. Czyli co, wymienią nawierzchnię na odcinku od Weteranów do Napierskiego? A co z asfaltem na podjeździe w kierunku Stryjskiej? Kpina.
- 9 1
-
2017-08-30 15:29
30
itd az w koncu wprowadzic "zakaz ruchu"
- 6 0
-
2017-08-30 06:05
(8)
Miasto z morza i marzeń? Panie Szczurek kończ waść!
- 259 27
-
2017-08-30 06:26
w Gdyni powinno odbyć się referendum i odwołać szczura! (2)
Dosyć już złego zrobił!
- 21 10
-
2017-08-30 07:25
Już jedna oszołomka w Sopocie robi referendum, żeby odwołać Karnowskiego. (1)
Stoi i zbiera podpisy w Sopocie, a ludzie ją unikają, żeby się nie podpisać. Pani, która startując w wyborach na prezydenta Sopotu otrzymała kilkadziesiąt głosów (pewnie od swojej rodziny i znajomych), więc wiecie z kim mamy do czynienia.
- 8 8
-
2017-08-30 09:13
jeżeli chodzi o Karnowskiego, to chyba słusznie
- 8 2
-
2017-08-30 08:56
Jedno mnie zastanawia... (3)
Wszyscy narzekają na tego Szczurka, to dlaczego go cały czas wybieracie? Czy wy już naprawdę jesteście takimi lemingami?
- 12 3
-
2017-08-30 10:05
No.... jesteśmy :/
- 6 3
-
2017-08-30 18:49
po co piszesz o lemingach....
wiadomo że KAŻDY Polak mówi co innego i robi co innego.
- 0 1
-
2017-08-31 10:17
Boją się Horały.
- 1 0
-
2017-08-30 22:13
Miasto inwestycji malowanych farbą
jak nie ma farby to postawimy 2 znaki.
A jak za parę lat prywatny inwestor wyremontuje 200m głównej gdyńskiej drogi to odtrąbimy sukces.- 2 1
-
2017-08-30 06:06
(6)
Kur szkoda slow co za idioci
- 187 12
-
2017-08-30 06:56
w Gdansku jeszcze lepsi idioci (2)
Zamknęli tunel w jedną stronę na kilka dni i sa mega korki. Zamiast puścić ruch dwukierunkowo w jednej nitce
- 10 12
-
2017-08-30 07:20
jakiej nitce? (1)
- 1 3
-
2017-08-30 07:31
do kłębka
- 6 1
-
2017-08-30 14:48
to Gdańsk, nie Gdynia
- 1 1
-
2017-08-30 20:00
bardzo dobrze (1)
nie jesteście świętymi krowami
- 0 0
-
2017-09-02 01:45
Pogadamy kiedy wprowadza ograniczenie predkosci do 5 km/h na DDRach....
- 0 0
-
2017-08-30 06:07
nie narzekać, ten rok jest udany: (11)
100 metrów Morskiej
300 metrów Zwycięstwa
po 7 latach rozkopanie krzyżówki ul Podjazd
Czego chcieć więcej :)- 286 11
-
2017-08-30 06:44
(6)
Ta...
- 4 9
-
2017-08-30 06:47
Na arkę i 500+ (5)
- 8 13
-
2017-08-30 07:28
Puchar Polski, Superpuchar Polski - a jak tam w Lechii z pucharami? (4)
- 11 19
-
2017-08-30 12:01
(1)
I co ci po tych pucharach? Lepsze samopoczucie na dziurawych drogach?
- 14 2
-
2017-08-30 23:30
jak na razie to dziury są tylko w twojej głowie
- 0 1
-
2017-08-30 18:53
(1)
Oprócz tej obciągARKI nic w śledziowie nie ma, że się jakimiś pucharami podniecasz? Jak chcesz się w ten sposób porównywać to może spójrz na stadiony aaaa sorry obciągara nie ma swojego stadionu po prostu ukradła go prawdziwemu gdyńskiemu klubowi Bałtykowi.
- 1 2
-
2018-06-09 21:57
"Spojrz na stadiony" lechijka dostała stadion z okazji euro 2012 hahaha
- 0 0
-
2017-08-30 08:18
Remont Ą. ZWYCIESTWA (3)
O co chodziło w tym remoncie, który już zrobili? Jaki był jego cel. Myślałem że przedłuża ścieżkę rowerową . ..
- 6 5
-
2017-08-30 08:35
nie da się:)))
- 8 2
-
2017-08-30 09:21
ja myślałem, że pas rowerowy powstanie (1)
bo tymi ścieżkami niech jeżdżą ci, co ich stać na odszkodowania dla pieszych za kolizję
- 7 1
-
2017-08-30 10:40
Bo w Gdyni piesi niewiedzą co to ścieżka rowerowa. I że się po niej nie łazi.
- 8 2
-
2017-08-30 06:08
Ograniczenia budowlane do 30 (8)
Rozumiem i szanuję kiedy pracownicy robiący coś na poboczu są w niebezpieczeństwie, ale na boga w weekend kiedy nikt nie pracuje powinny być zniesione (zakryte folią lub coś podobnego). Ten znak obowiązuje do skrzyżowania (które zwalnia ograniczenie), po jakiego wała??
Poza tym, tam obowiązuje ograniczenie do 50, więc po co dodatkowy kaganiec?- 113 5
-
2017-08-30 08:04
Będzie można uważnie przeczytać innowacyjny cool trendi napis w oknach Parku Technologicznego
- 20 2
-
2017-08-30 08:24
Odszkodowania (4)
po to, aby w przypadku rozwalenia sobie przez Szanownego Pana zawieszenia w aucie móc się wykpić od odpowiedzialności
- 10 2
-
2017-08-30 08:56
Jeśli się przyznasz ze przekroczyłeś prędkość to tak (3)
Ale kto będzie takim debilem? Jakbym miał jakiegoś starego szrota do rozwalenia to bym specjalnie tam cisnął żeby sobie coś urwać i żeby mi płacili. A szedłbym w zaparte że jechałem 30
- 6 4
-
2017-08-30 10:28
Ograniczenie do 30 to "dodatkowe zabezpieczenie" (2)
Jest też znak ostrzegający o wybojach. Jak sobie uszkodzisz auto i wezwiesz policję, to jeszcze mandat dostaniesz za niedostosowanie się do oznakowań.
- 2 2
-
2017-08-30 23:46
Ale jak policja udowodni że auto się nie uszkodziło jadąc 30, głupcze? (1)
- 1 1
-
2017-08-31 03:28
Skoro sie uszkodzilo to jechalo szybciej niz 30,
gdyby jechalo 30 to by sie nie uszkodzilo.
jak wyliczyli specjalni specjalisci od oszczedzania kasy w UMG>- 1 0
-
2017-08-30 11:19
Bo tak miasto rozwiązuje problemy... (1)
Brawo panie prezydencie
- 5 2
-
2017-08-30 15:22
Dziękuję i proszę o kolejną kadencję
Spójrzcie jak dla nas walczy i się dla nas przemęcza, prezes naszego Klubu Sportowego Tęcza
- 5 1
-
2017-08-30 06:09
(6)
Czyli nowe światła. Ja piernicze..... Masakra....
- 85 11
-
2017-08-30 09:14
bardzo dobrze (1)
hehehe
- 4 5
-
2017-08-30 09:41
Rowerzysto terrorysto
- 5 4
-
2017-08-30 09:45
(2)
powinny być progi zwalniające
- 5 3
-
2017-08-30 09:49
(1)
Przecież ta jezdnia to jeden wielki próg zwalniający...
- 13 1
-
2017-08-30 15:23
Chyba rozwalający
Zawieszenie przed wjazdem do Gdyni pisze testament.
- 3 1
-
2017-08-30 10:00
Moze te ciołki motocykliści troche przystopują
z tym zasuwaniem i hałasowaniem
- 5 3
-
2017-08-30 06:13
Tylko w Gdyni (3)
Jak tam zimowy rozkład lotów z lotniska ?
- 142 11
-
2017-08-30 10:25
zapytaj o to europosłów z PO (1)
- 4 12
-
2017-08-30 15:24
Podobno mają być loty do Brzeszcz
Nowymi liniami lotniczymi "Brocha"
- 3 1
-
2017-09-02 01:05
Czemu miasto buduje i remontuje drogi przy osiedlach bogatych deweloperów którzy żerują na ludziach z kredytami których to podatki idą na drogi dojazdowe do takich osiedli ??? Dlaczego inwestor ma darmowa drogę???
- 0 0
-
2017-08-30 06:14
Pan Policjant (5)
Mówi bzdury!Wystarczy że namierzą radiowozem przekroczenie prędkości a zatrzymają go w najbliższej zatoczce autobusowej.
- 99 6
-
2017-08-30 11:25
Od czego jest lusterko wsteczne ?
Trzeba mieć oczy z tyłu i z przodu i potrafić odróżnić nieoznakowany.
- 3 2
-
2017-08-30 12:43
No chyba że to ksiądz , poseł , radny albo Kurski
- 8 0
-
2017-08-30 13:52
To czytaj psie
Na przestanku nie wolno
- 0 6
-
2017-08-30 21:31
A potem w mediach: "pirat drogowy przekroczył o ponad 50km/h dozwoloną prędkość... (1)
w terenie zabudowanym. Piratowi zostało obligatoryjnie zabrane prawo jazdy". A on po prostu jechał 71km/h na szerokiej, dwujezdniowej drodze.
- 5 1
-
2017-08-31 03:59
Z matematyką słabo
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.