- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (219 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (275 opinii)
- 3 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (150 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (140 opinii)
- 5 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (251 opinii)
- 6 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (51 opinii)
Gdynia: Autobusy po Małokackiej jadą już buspasem
Drogowcy wymalowali w weekend buspas na ul. Małokackiej w kierunku Witomina. Zaczyna się przy skrzyżowaniu z Olimpijską, a kończy przy stacji benzynowej.
Pod naciskiem mieszkańców
Urzędnicy przed buspasem na Małokackiej długo się wzbraniali, ale w ostatnich miesiącach pod naciskiem mieszkańców i Zarządu Komunikacji Miejskiej zmienili zdanie. W weekend drogowcy wymalowali poziomą linię i ustawili oznakowanie. Ingerencja w infrastrukturę nie była konieczna.
Droga ma niecały kilometr. Zaczyna się przy skrzyżowaniu z ul. Olimpijską i kończy przy stacji benzynowej.
W tym miejscu z dwóch pasów na jezdni robi się jeden, przeznaczony dla wszystkich pojazdów, by później ponownie na skrzyżowaniu rozdzielić się na trzy.
Będzie więcej buspasów w okolicy
- To część większego projektu. Docelowo buspas na ul. Małokackiej będzie łączył się z buspasem na ul. Kieleckiej oraz buspasem, który powstanie na ul. Chwarznieńskiej po jej przebudowie - informował kilka tygodni temu Roman Witowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Jeśli rozwiązanie sprawdzi się, niewykluczone są zmiany w rozkładzie jazdy i zwiększenie częstotliwości autobusów kursujących na Witomino.
W ślad za stworzeniem drogi dla autobusów na Małokackiej pojawiły się też konkrety dotyczące buspasa na Rolniczej . W ostatnich dniach Gdynia podpisała umowę na opracowanie projektu koncepcyjnego rozbudowy ulicy Rolniczej poprzez budowę buspasa na odcinku od ulicy Kieleckiej do ul. Chwarznieńskiej .
Wykonawcą jest firma Matrprojekt, a wartość zamówienia wynosi ponad 116 tys. zł. Po otrzymaniu koncepcji zostanie zamówiony projekt budowlany. Czas realizacji inwestycji nie został jeszcze określony.
Miejsca
Opinie (173) 10 zablokowanych
-
2017-10-16 13:01
no brawo kolejna wielka zmiana przy pomocy puszki farby :) (11)
w tym tempie prześcigniemy szybciutko Dubaj
- 211 25
-
2017-10-16 13:05
szczur najlepszy prezydent w kraju:)!! (2)
- 18 7
-
2017-10-16 15:58
To wy w Gdansku nawet Prezydenta zazdroscicie ?? (1)
Fiu fiu fiu :) to nie kompleks....... To juz schorzenie jest :)
- 11 8
-
2017-10-16 20:55
Szczurek ze swoim brakiem inwestycji nie przetrwał by w Gdańsku pół kadencji
- 5 0
-
2017-10-16 13:31
(1)
Skoro wystarczy to po co wydawać miliony na kolejne drogi dla samochodów? Drogi te tylko zachęcałyby do przesiadania się do samochodów, a może i wyprowadzenie się mieszkańców poza miasto.
- 27 9
-
2017-10-16 17:28
Proponuje sprawdzić jak często kursuje autobus z centrum Gdyni na Wiczlino....
- 12 3
-
2017-10-16 13:43
no i fajnie...
Często korzystam z tej trasy ( od skm Redłowo i w górę) i często też podróż trwa o wiele za długoooooooo.....buspas temu w wykonaniu ale pomocny.....dla samochodów osobowych to nie jest jakieś utrudnienie a dla pasażerów autobusów to oszczędność czasu i nerwów....
- 30 5
-
2017-10-16 17:56
(1)
Przecież o to apelowali mieszkańcy. O co Ci chodzi Marudo? Czego potrzebujesz w Gdy?
- 14 4
-
2017-10-16 18:11
Mieszkańcy, czyli Piesiewicz i kto jeszcze?
- 6 9
-
2017-10-16 18:33
Po co plujesz? (2)
Co Ci przeszkadza że utworzyli ten buspas?
Kierowcy nieucierpieli, bo droga i tak była szeroką, a udało się za pomocą prostego pomysłu poprawić drogę korzystającym z autobusów.
I po co to szczucie z Twojej strony?
Nie bronie obecnych władz, i również uważam że wiele jest do zrobienia, ale za realizację dobrego pomyslu warto przynajmniej nie pluć.
Przeginanie w każdą stronę w zjadliwosci i oczernianiu jest tanim, nicniewartym populizmem. Ot popsuje sobie, bo czemu nie? Idiotyzm w czystej postaci.- 19 4
-
2017-10-16 20:51
zawsze się jedna, zawistna gnida znajdzie (1)
- 8 3
-
2017-10-17 09:45
To na pewno horała
- 1 1
-
2017-10-16 13:01
ile to białej farby Gdynia kupiła juz w tym roku:) (7)
Producenci zacierają ręcę, że mamy tak pomysłowiego prezydeta.
dla mnie jakiś laur dla najlepszego prezydenta, to powinien być malowanie buspasów na Janka Wiśniewskiego przed dojazdem do dworca PKP. Skruszony asfalt jak w Albani, nawet nie do końca można było po czym malowac, to postawił słupki:) żenada.- 115 21
-
2017-10-16 13:33
skoro działa to ten pomysł jest akurat ok (5)
- 8 12
-
2017-10-16 13:38
co działa trollu??? (4)
- 9 15
-
2017-10-16 13:59
(2)
Że jak mieszkam na Witominie, a pracuje w Redłowie to jadąc autobusem ten nie będzie stać w korku. Przeczytaj kilka razy jak nie zrozumiesz za pierwszym!!
- 15 7
-
2017-10-16 14:18
trollu z miasta nie podszywaj sie pod mieszkańca. co z wąskim gardłem skrzyżowaniem Rolnicza-Małokacka? (1)
- 8 11
-
2017-10-16 15:49
Każde skrzyżowanie w mieście jest komunikacyjnym wąskim gardłem, na szczęście teraz bardzo szybko dojadę do niego autobusem. Trochę farby, a będzie o wiele sprawniej.
- 7 6
-
2017-10-16 19:33
g*wno!
- 1 5
-
2017-10-16 13:54
chcesz to kup złotą farbę!!!!!!!!
Nic ci nie pasuje....
- 6 11
-
2017-10-16 13:02
(3)
Autobusy jadą Małokacką buspasem a samochody nie jadą Sienkiewicza w ogóle.
- 62 10
-
2017-10-16 13:06
szczur powiedział, że się nie da! nie wierzysz mu:))??
- 15 3
-
2017-10-16 14:13
(1)
Bo Sienkiewicza wiadrem farby nie naprawisz. A tu, prosze bardzo pare machniec walkiem i juz inwestycja gotowa.
- 23 2
-
2017-10-16 20:53
zakazac i zlikwidować farbę
zetrzeć ze znaków
zetrzeć z jezdni, wszystkie oznaczenia dróg zetrzeć,
wszystko zlikwidowač- 1 0
-
2017-10-16 13:02
(7)
Dobry pomysł w Gdyni. Na słowackiego w Gdańsku też powinien być buspas z opcjo dla taxi i motocykli:)
- 34 40
-
2017-10-16 13:18
W Gdańsku motocykle są dopuszczone na buspas, w Gdyni nie (5)
Dlatego pójdę na wybory aby obecna władza odeszła na śmietnik historii...
- 12 6
-
2017-10-16 16:44
(4)
Gdzie ty masz bus pasy w Gdansku ? :D chyba tylko na morenie z tego co kojarze jak jezdza tam gdzie tramwaje
- 4 5
-
2017-10-16 19:08
(3)
Buspusy w Gdansku byly duzo szybciej niz w Gdyni. Tak samo jak rowerowe kontrapasy.
- 3 2
-
2017-10-16 20:21
(2)
no to gdzie ? bo dalej nie napisales
- 3 0
-
2017-10-16 21:16
Od stadionu żużlowego, praktycznie do centrum (1)
Jest bus pas
- 4 1
-
2017-10-17 00:19
kiedyś był tam rejestrator wykroczeń nawet
który nagrywał filmiki jak drobne cwaniaczki omijały korek buspasem, ale zdemontowano, bo za szybko się pamięć w urządzeniu zapychała i policja miała za dużo roboty z lizaniem znaczków i klejeniem kopert
- 3 0
-
2017-10-16 14:30
z opcjooo ;)
;)
- 6 2
-
2017-10-16 13:02
Ten Buspas jest dwukierunkowy? Czy jak? (1)
Bo jest tylko jeden
- 31 18
-
2017-10-16 13:05
Jednokierunkowy
Tylko w stronę Witomina. W dół i tak nie było potrzeby.
- 26 3
-
2017-10-16 13:02
Przepraszam (36)
Czy buspasem może poruszać się rowerzysta jeśli nie ma tam ścieżki rowerowej?
- 22 33
-
2017-10-16 13:06
Rowerzyści mogą jechać chodnikiem - legalnie. (7)
Wprowadzono oznakowanie dopuszczające ruch rowerów na chodniku.
- 23 8
-
2017-10-16 13:10
POd warunkiem (6)
Iż jest tam jakiś chodnik.
- 11 5
-
2017-10-16 13:19
Jest (4)
Szeroki, asfaltowy.
- 19 3
-
2017-10-16 21:35
kub (3)
ten chodnik jest bardzo zaniedbany, na calej dlugosci jest powybijany przez korzenie gdzie zjezdzajac kazdy sie tam rozpedza i moze niezla gleba zaliczyc wjezdzajac na taki prog zwalniajacy.
- 9 3
-
2017-10-16 22:42
A od kiedy to zjeżdża się pod gore?
- 9 2
-
2017-10-17 08:49
Należy dostosować szybkość do warunków.
- 2 1
-
2017-10-18 12:12
ale stał się cud i znak zmienił rzeczywistość
Polska to kraj popaprany
- 0 1
-
2017-10-16 13:46
a ci ci do tego????????
Widać że siedzisz przed kompem i czas marnujesz.... Matka za prąd płaci??? Chodnik w tym miejscu to prawie dwupasmówka.......
- 5 9
-
2017-10-16 13:07
na ścieżkę rowerową nie starczyło farby!
- 15 9
-
2017-10-16 14:02
a co, kolejna droga dla 5 rowerów dziennie za 5 milionów złotych? (4)
już jedna droga pod estakadą jest...
a może kolejna droga rowerowa pod prąd zapychająca centrum miasta, jak na 3 maja?- 17 17
-
2017-10-16 19:12
"Droga rowerowa zapychająca centrum miasta" (3)
Hohoho, ale ja do tej pory głupi byłem! Całe życie myślałem, że miasto się zapycha przez nadmiar aut - a tu się okazuje, że to jednak wina drogi rowerowej.
- 16 5
-
2017-10-16 19:51
wina drogi rowerowej pod prąd, na której jeszcze nigdy nie widziałam rowerzysty (2)
a przez to z 2 pasów dla samochodów jest jeden, wiec to właśnie droga rowerowa spowodowała korki
- 11 10
-
2017-10-16 22:55
To kup sobie okulary
Ja tam czesto jeżdze i widziałem tam niejednokrotnie rowerzystów.
- 7 3
-
2017-10-17 01:47
Jesteś idiotką ? Na to wygląda.
- 3 2
-
2017-10-16 14:08
nie
nie
- 6 2
-
2017-10-16 14:20
Nie, nie może. Buspas jest dla Autobusów i Taxi !! (2)
Byłoby to śmieszne jak rowerzysta blokowałby autobus na takim pasie jadąc sobie pod góre 10km/h.... Ludzie, skąd takie pytania?! Otwórz sobie kodeks drogowy - jak jeździsz rowerem - zakładam że znasz się na przepisach ruchu drogowego...
- 15 6
-
2017-10-16 17:22
a czy na przepisach znają się idioci malujący bus pasy tak że jezdnia robi się tak wąska że ledwo mieszczą się na niej pojazdy?Przykład?Kretyński bus pas na Wiśniewskiego od stacji SKM Stocznia do pl KOnstytucji powodzenia jeśli na tej wiśniewskiego coś się zepsuje lub pojedzie (bo może) rower
- 9 1
-
2017-10-17 12:59
ale dlaczego dla Taxi
taxi, to nie transport publiczny
- 1 0
-
2017-10-16 14:44
.
- 4 5
-
2017-10-16 17:36
tniesz normalnie z góry rowerem o ile szybko jedziesz np. 55/h
a podjazd robisz tym asfaltowym chodnikiem. Jest mega kiepski, ale trudno tam ciąć więcej niż 25/h.
Jednak fatalny jest brak, jak zwykle, jakiegoś bezkolizyjnego połączenia z jezdnią. Dopuszcza się ruch rowerowy, ale cała reszta, to zlew.- 11 1
-
2017-10-16 19:08
Może, jeśli przewozi rower autobusem lub nawet jak jedzie bez roweru
- 5 2
-
2017-10-17 08:52
Tak,ale jadąc
autobusem
- 3 0
-
2017-10-17 09:31
Odpowiedź (11)
Drogi Tomku,
Jadąc pod górkę, niestety jesteś zobligowany do jazdy po dziurawym chodniku na którym bardzo łatwo się wywrócić. Wynika to z faktu że ta droga rowerowa wiedzie po prawej stronie i oznaczenia masz po prawej. Zjazd z ulicy na drogę jest możliwy. Ale jadąc w dół w stronę ciapkowa, możesz pełno prawnie jechać po ulicy. Ponieważ, po prawej stronie nie masz informacji (uczestników drogi obowiązują oznaczenia po prawej stronie, mogą być po lewej oznaczenia tylko jako d*plikaty) i co najważniejsze nie masz przejazdu rowerowego. Więc zawsze możesz powiedzieć że jedziesz do najbliższego skrzyżowania by na nią wjechać (ale przy najbliższym skrzyżowaniu da droga się kończy - więc jedziesz spokojnie ulicą dalej). Pozdrawiam i życzę bezpiecznych wypraw rowerowych, do zobaczenia na drodze.- 6 1
-
2017-10-17 10:48
Tam nie ma drogi rowerowej (9)
Jeżeli nie stanął tam znak dopuszczający ruch rowerowy, to zgodnie z prawem rowerzysta może jechać pasem. Jeżeli stanął znak T-22, to i tak może jechać pasem dla samochodów.
Dlaczego piszesz o obowiązku którego nie ma?- 1 3
-
2017-10-17 10:56
(8)
Szanowny Panie,
W kilku miejscach widnieje znak C-13. Ostatnia nowelizacja ustawy o ruchu drogowym nakłada obowiązek na rowerzyście jechanie po takiej właśnie drodze. W takim wypadku rowerzysta nie może jechać po jezdni przylegającej.
PS: C-13 oraz C-16 oznaczają drogę dla pieszych i rowerzystów, popularnie nazywaną "ciągiem pieszo-rowerowym" (CPR)- 3 3
-
2017-10-17 12:36
Z całym szacunkiem, ale C-13, czy c-13 z C-16? (7)
to różne znaki i różne jest ich znacznie.
Zgodnie z PoRD rowerzysta ma obowiązek jechać po drodze oznaczonej C-13, ale po C13/c16 już takiego obowiązku nie ma.
PS: Proszę nie konfabulować i nie wymyślać rzeczy, których w PoRD nie ma! Są to różne znaki, różne rodzaje dróg. Nie jest możliwym, by stanął tam znak c13.- 2 3
-
2017-10-17 13:47
(6)
Fakt, C-13 z C-16 jest postawiony. Nie jak napisałem sam C-13. Mea culpa. W każdym razie nie T-22. Ponadto nie zmienia to faktu że jest obowiązek jechania po drodze pieszo-rowerowej.
- 2 1
-
2017-10-17 18:23
No nie chce mi się wyjaśniać (5)
ale takiego obowiązku nie ma. Możliwe jest, że nadgorliwy policjant będzie chciał ukarać, ale nie da się tego obronić przed sądem.
- 1 3
-
2017-10-17 22:26
(4)
Jesteś w będzie. Nowelizacja ustawy właśnie zmieniła to o czym prawdopodobnie Pan mówi. Mianowicie, rowerzyści wcześniej powoływali się na zapis że obowiązek jazdy po drodze rowerowej dotyczył tylko znaku C-13 a nie było zapisu że obowiązywał również po drodze pieszo-rowerowej. Teraz to jest jasno napisane że dotyczy jednego i drugiego znaku. Wkleiłbym panu kilka linków które właśnie ten temat poruszają jednak na tej stronie usuwają za to komentarze.
- 3 1
-
2017-10-18 09:51
Nie, nie jestem w błędzie. Te twoje linki dobrze znam i są to bzdury. (3)
Obowiązek nadal dotyczy wyłącznie C13 i pasów tj. tego co jest określone jako obowiązek w PoRD. Żaden minister nie ma możliwości rozszerzenia obowiązku określonego ustawą. Tak samo martwe są zapisy o wchodzących i wjeżdżających na przejścia.
Była sprawa w Sopocie dawno temu, a formalnie sytuacja prawna nie zmieniła się od tamtego czasu i się nie zmieni, gdyż takie zapisy o obowiązku jazdy wśród pieszych naruszają m.in. prawa uczestników ruchu (piesi, rowerzyści). Byłoby to niezgodne z konwencją, nie mówiąc już o kwestii dyskryminacji.
Nie pokazuj mi propagandy ignorantów, a zacytuj owe zmiany i wyjaśnij, cóż takiego zmieniły :-)- 0 3
-
2017-10-18 12:45
(2)
Przykro mi ale nie jest w moim interesie wklejanie i tłumaczenie komuś kto na swój sposób próbuje tłumaczyć prawo. Jak chcesz tak jedź. Prawo o Ruchu Drogowym Art 33 oraz Rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych § 40 które w jasny sposób określają co jest drogą rowerową a co nie, i którędy ma jechać rowerzysta. Proszę nie siać fermentu wśród tutejszych czytelników. Wprowadzanie ludzi w błąd prowadzi do niebezpiecznych zachowań na drodze a to już może ktoś przypłacić zdrowiem bądź życiem.
- 2 2
-
2017-10-18 14:23
Swój sposób, to masz ty (1)
I wypisujesz naprawdę same bzdury. Masz właśnie wyraźnie w PoRD zawarte wszystkie definicje. Swoje bajeczki zatrzymaj dla siebie i nie zasiewaj fermentu wśród tutejszych czytelników. Definicja DDR zawarta jest wyłącznie w PoRD i nie ma niczego takiego w rozporządzeniu o znakach..., więc nie manipuluj. Nadużywasz i manipulujesz, tak jak ów minister, który wpisał te bzdury, które nie mają PRAWNEGO znaczenia. Nie masz bladego pojęcia o czym piszesz, ale moim zdaniem celowo manipulujesz. No jeszcze napisz, że rowerzysta może zostać potrącony legalnie w takiej sytuacji, bo sobie wymyśliłeś, że powinien jechać chodnikiem.
- 1 3
-
2017-10-19 14:37
Specjalnie dla Pana
Treść z rozporządzenia o znakach z 2015 roku - dla rozdzielenia znaków C-13 i C-16 kreską poziomą, dla rozdzielenia pionowego jest taki sam: "„§ 40. 1. Umieszczone na jednej tarczy symbole znaków C-13 i C-16 oddzielone kreską poziomą oznaczają, że droga jest przeznaczona dla pieszych i kierujących rowerami. Kierujący rowerami są obowiązani do korzystania z tak oznakowanej drogi, jeżeli jest ona wyznaczona dla kierunku, w którym oni poruszają się lub zamierzają skręcić. Ruch pieszych i rowerów odbywa się na całej powierzchni tak oznaczonej drogi."
Czegoś Pan tutaj nie rozumie ? Zamiast korzystać z argumentów, stosuje pan wieczne zaprzeczenie. Ponadto Pańskie ostatnie zdanie ". No jeszcze napisz, że rowerzysta może zostać potrącony legalnie w takiej sytuacji, bo sobie wymyśliłeś, że powinien jechać chodnikiem." uzmysłowiło mi z kim prowadzę dyskusję.- 3 0
-
2017-10-18 14:33
Drogi Tomku,
Nie czytaj bzdur wymyślanych przez domorosłych apologetów nie wiadomo czego! Nikt i nic żadnemu kierowcy jakiegokolwiek pojazdu nie nakazuje kontynuacji jazdy nieprzejezdną drogą.- 1 0
-
2017-11-13 14:51
Akurat tam jest szeroki chodnik wiec lepiej, bezpieczniej tam jezdzic.
- 1 0
-
2018-01-24 13:55
rowery
tak tak mozecie jechac tam tez -bedzie was mniej
- 1 0
-
2017-10-16 13:04
I to jest bardzo dobre rozwiązanie. (1)
Jezdnia była tam bardzo szeroka więc nie wiem dlaczego tak długo się z tym ociągali.
- 57 15
-
2017-10-16 13:32
czekali na dotację z UE na zakup farby
- 23 6
-
2017-10-16 13:05
Inwestycja z rozmachem (6)
W Gdyni inwestycje wykonuje się białą farbą.
- 86 9
-
2017-10-16 13:08
załatwił nas szczur :( (3)
- 13 7
-
2017-10-16 15:59
na jaką partie bys glosował, gdybyś naprawde mieszkal w gdyni ? (2)
- 5 6
-
2017-10-16 19:10
(1)
Gdybym zle zyczyl Gdyni to bym chcial Szczurka na kolejna kadencje
- 8 2
-
2017-10-17 09:34
Pan Horała szaleje w tej nagonce przedwyborczej.
- 0 0
-
2017-10-16 13:49
a co marmury wolisz????
Wg Ciebie bardziej opłaca się położyć na budowanie marmur z Egiptu?
- 6 6
-
2017-10-16 16:33
I bardzo dobrze
Dziwi mnie tylko to, ze inwestycje farbą są wykonywane tak późno
- 1 6
-
2017-10-16 13:05
Świetny pomysł! (4)
Pasy pojawiły się już w piątek. Jak wracałem z pracy to mnie zaskoczyły :) Uważam zmianę za bardzo dobrą. I tak na jezdni były tylko 2 szerokie pasy, więc dla kierowców osobówek nic się nie zmieniło. Natomiast ci co jeżdżą autobusem będą trochę szybciej w domu. Może to sprawi, że mniej osób będzie wybierać auto i dzięki czemu korki dla osobówek się zmniejszą.
- 91 22
-
2017-10-16 13:10
? (2)
Myślisz ? Nie wierzę.
- 6 17
-
2017-10-16 13:51
popieram ten buspas. (1)
Sam wolę z kolejki skm podjechać autobusem...tam jest dosyć miejsca!!!!! Ludzie opanujcie się.
- 18 8
-
2017-10-17 10:50
ale dlaczego?
- 0 0
-
2017-10-16 22:47
No zmieniło się bo się pojawiły pierwsze kolizje z powodu wąskich pasów z źle wyproflowanymi zakretami
- 2 3
-
2017-10-16 13:05
mam 21 lat i chyba od urodzenia mi pier....la, że mamy najlepszego prezydenta. (6)
W czym on taki dobry? Pewnie w szkole miał piątkę z plastyki !
- 67 26
-
2017-10-16 13:16
Masz chyba talent do copy and paste, bo wklejasz ten komentarz pod każdym artykułem o Gdyni. (1)
- 13 12
-
2017-10-16 16:01
copy and paste ?
Daj mu spokoj, to ten chory co od dwoch lat ma 21. Sukces ze chlopaczyna umie klawiature obsluzyc. Sprawny tyle ze inaczej
- 9 6
-
2017-10-16 14:38
(2)
troll z realnej pod każdego się podszyje, żeby coś napisać
- 8 7
-
2017-10-16 15:39
troll z urzedu miasta odpisuje wszystkim mieszkańcom:) (1)
- 8 5
-
2017-10-16 16:03
my mamy jeden mianownik, Miasto Gdynia
Co ty masz do tego ? Nie wiem, ból tyłka napewno hhyhyhy
- 4 5
-
2017-10-16 17:02
we włosach jest całkiem niezły - w sumie drugi, ale
przebija łysego
- 6 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.