• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dźwig zahaczył o wiadukt przy ul. Wielkopolskiej w Gdyni

Patsz
21 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Skutki zahaczenia o wiadukt. Skutki zahaczenia o wiadukt.

Kierujący samochodem z dźwigiem zablokował na kilkanaście minut ul. Wielkopolską w Gdyni, nie mieszcząc się pod wiaduktem kolejowym w okolicach Drogi Różowej zobacz na mapie Gdyni. Uszkodzone zostały ramiona dźwigu, zaś konstrukcja wiaduktu pozostała nienaruszona.




Do zdarzenia doszło ok. godz. 10 na jezdni w kierunku al. Zwycięstwa. Kierujący prawdopodobnie liczył, że zmieści się pod wiaduktem, gdzie obowiązuje zakaz wjazdu pojazdów wyższych niż 3,6 metra. Skończyło się uszkodzeniem ramienia dźwigu i interwencją strażaków oraz policjantów.

- Byliśmy na miejscu. Ruch był utrudniony przez kilkanaście minut. Udało się ściągnąć pojazd z jezdni, by nie blokował ruchu. Kierowca został ukarany mandatem - opowiada Adam Gruźlewski z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.
Konstrukcja samego wiaduktu jest nienaruszona, więc nie będzie konieczne awaryjne zamykanie drogi, by naprawić zniszczone ewentualnie elementy.

Takie sytuacje zdarzają się w Gdyni częściej. W czerwcu zeszłego roku ciężarówka zahaczyła o Estakadę Kwiatkowskiego. Uszkodzeniu uległa oprawa oświetleniowa, a kierowca został ukarany mandatem za spowodowanie zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Dwa miesiące później kolejna ciężarówka nie zmieściła się pod wiaduktem przy stadionie w Gdyni.

Zachowanie kierowcy tego samego dźwigu w Gdańsku

Film nagrany na Oruni, na kilkadziesiąt minut przed zdarzeniem z udziałem tego samego dźwigu w Gdyni.

Patsz

Opinie (108) 2 zablokowane

  • Lepszy od kapitana Danuty! (10)

    Gdynia prowadzi

    • 105 8

    • NIeprawda (5)

      Jak lepszy? Gorszy. Kapitan Danuty przepłynął a on nie!

      • 27 0

      • (3)

        wydaje mi się, że nie powinniśmy porównywać tych dwóch zdarzeń z uwagi na to, że panowie kierownik i kapitan występują wszak w różnych kategoriach wagowych

        • 11 3

        • widzę rejestrację (1)

          GD...

          • 6 4

          • GKB

            • 0 0

        • Miszcz z Kosierzyny

          • 0 0

      • Lepszy, bo przejechał jak wiadukt nie był podniesiony!

        • 14 0

    • Skąd taka szybka opinia, że wiadukt nieuszkodzony?

      Na oko to chłop w szpitalu... Powołać biegłego ze sprzętem, zrobić badania. Gdzie jest nadzór budowlany. Do roboty urzędnicze biurokraty. Wypełniać stosy papierów....

      • 12 2

    • (2)

      Powiem szerze, że jak zobaczyłem film z Danutą byłem lekko w szoku, ale usłyszałem od innego kapitana, że ten tramwaj (statek) jest całkowicie niesterowny i kapitan widząc zapalające się czerwone świtało przy kładce ma opcję albo przyspieszyć i przepłynąć na styk, albo uderzyć w kładkę.

      • 6 2

      • Tak, ma luzy na kierownicy (1)

        i całe podwozie mokre, tak mu cieknie!
        Kim ty jesteś że bronisz tę łajzę? Jak statek jest nie sterowny to na żyletki! Tyle lat pływał i nagle się nie da!
        A prywatnie kapitan ma BMW

        • 0 0

        • Te statki wyjatkowo zle manewruja. On Tam nie ma gdzie stanac.

          • 0 0

  • Tak to jest jak prawko kupuje się na bazarze... (4)

    Znawca

    • 50 24

    • samo prawko nie wystarczy miszczu.. (1)

      zeby takim czyms jezdzic

      • 16 3

      • To coś jeszcze trzeba dokupić?

        Łomatko, droga robota

        • 11 3

    • Oszczędzanie.

      Tak to jest jak się buduje i oszczędza na wszystkim,3,6 to jaki to prześwit dla transportu ciężarowego a gdzie ponad gabaryt? Tunele dla pieszych- też co niektórzy muszą iść pochyleni bo projektant nie przewidział oświetlenia.

      • 7 2

    • skoro jestes taki "znawca", to lepiej nie wyjezdzaj na droge bo pewnie tez je tam nabyles...

      • 2 3

  • (6)

    "Kierujący prawdopodobnie liczył, że zmieści się pod wiaduktem"

    Rozwiązania są dwa, albo się zmieści albo się nie zmieści więc jak kierowca mógł liczyć, że się zmieści skoro wysokość pojazdu jest znana? Czy może nie znana dla kierującego?

    • 115 3

    • Przysłowia mądrością ... (1)

      Są dwa uda, albo się uda albo nie uda. Na dwoje babka wróżyła. Raz kozie śmierć. Nosił wilk razy kilka. Co by było gdyby było.

      • 18 0

      • Grunt, że nie spalił za sobą mostów.

        • 18 0

    • o qrna. Patrz no, ja bym na to nie wpadł.

      normalnie einstein inaczej.

      • 5 0

    • może był poprostu

      pijany.

      • 4 1

    • czyli było 50 na 50? dobrze dedukuję?

      • 5 1

    • wysokość wiaduktu podawana jest z zapasem 0,5 m...

      Kierowcy ciężarówek wiedzą, że jak jest ograniczenie do 3,6 m to na chama i 4,0 przejdzie. Stąd tyle wypadków tego typu...

      • 18 0

  • Nie chciałbym jechać za nim... (2)

    • 63 1

    • W Polsce kierowcy traktują przepisy gorzej niż w Afryce (1)

      • 17 8

      • Wszyscy trsktują przepisy wybiórczo.

        Jak wygodnie to formaliści, a jak nie to "państwo opresyjne".

        • 6 1

  • nie dźwig a ciężarówka przewożąca elementy żurawia, no i spadło co nie co (2)

    • 64 4

    • Ale nie ma co się dziwić... jacy redaktorzy takie artykuły i rzetelność z nimi związana

      • 5 1

    • Powszechne jest nazywanie żurawia dźwigiem. Z tym już chyba nie ma sensu walczyć.

      • 0 0

  • Mam nadzieje, ze koszty w calosci pojda na kierowce (1)

    az zaczna sie uczyc, ze za glupote trzeba placic. Tak sie konczy, jak w Polsce do pracy zotaja juz tylko pol-analfabeci, ktorzy nie rozumieja znakow

    • 57 14

    • Dlaczego kierowca, niech Miasto wyda mniej kasy na tym miernych kopaczy z Arki.

      • 5 2

  • kolejny debil co nie umie czytac znaków (2)

    dobrze mu tak oby go zwolnili i żeby pokrył szkody z własnej kieszeni

    • 55 12

    • Terrain ahead.

      • 2 0

    • Jak laicy mówią na temat !!!!

      żenada!!!! to co wypisujecie świadczy tylko o nie znajomości sprawy. W naszym kraju znaki na mostach i wiaduktach nie określają rzeczywistego prześwitu pod takim obiektem.Do niedawna na jednej z ważniejszych tras tranzytowych (DK14-Domaniewice ) jest wiadukt kolejowy oznaczony na 3,6m a przejeżdżały pojazdy 4,30 bez problemu a policja traktowała to jak normę w efekcie przyzwyczajając kierujących do traktowania takich znaków z przymrużeniem oka

      • 0 0

  • co to znaczy zostanie ukarany mandatem ?? (2)

    Ten wiadukt nie tak dawno temu był remontowany - więc kierowca powinien zostać obciążony kosztami przywrócenia wiaduktu do stanu pierwotnego. Ja wiem, że to mogą być np. niemałe koszty - ale każdy powinien uważać na znaki ( a odpowiednie są umieszczone ), kierowca jeśli wiezie wysokościówkę, jest zobowiązany do zmierzenia wysokości i tak dobrać trasę, żeby przewieźć, no a przede wszystkim nic nie zwalnia z myślenia - zwłaszcza przy przewozach wielkogabarytowych. Ja też chcę tak, że jeśli spowoduję jakiś wypadek to proszę mnie ukarać tylko mandatem - proszę nie naprawiać szkód z mojej polisy OC.

    • 54 12

    • (1)

      Mandat jest za spowodowanie zagrożenia na drodze. natomiast rekompensata za ewentualne zniszczenia to kierowcę dopiero będzie czekała: (1) miasto do firmy, za zniszczenie wiaduktu (nawet odmalowanie to koszt), (2) firma, której części były przewożone i zniszczone do firy, ktora przewoziła (3) przewoźnik do kierowcy.

      Odnośnie (2) to pokryje pewnie ubezpieczenie firmy przewozowej, a (3) ewentualnie też, zakładając, że kierujący miał ubezpieczenie w życiu zawodowym...

      • 2 0

      • aha. no i (1) tez oczywiście z ubezpieczenia firmy przewozowej...

        • 1 1

  • Mandat (4)

    W jakiej wysokości?

    • 23 4

    • Chcesz się dołożyć, prawda?

      • 1 6

    • 50 PLN (zlotych)

      • 5 2

    • zbyt niskiej

      jak zwykle. Teraz są takie mandaty, że możesz sobie np. do woli trzodzić w samolocie 11 km nad ziemią i dadzą ci 5 stówek. I można się śmiać Policji w oczy...

      • 1 1

    • 500 dostał

      • 0 0

  • :)

    Brak słow na dzisiejszych kierowcow, jezdza jak chca i gdzie chca. :)gdzies majac przepisy ruchu drogowego...najwidoczniej mandaty sa zbyt niskie na takich innych inaczej:)

    • 33 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane